Sotto le stelle del jazz

Αυτή την κάψα της Αθήνας δεν την αντέχω, όσο ήμουνα στα εξωτερικά και σκεύρωνε το κορμάκι μου από την υγρασία και το κρύο, έλεγα: ρε πούστηδες (όχι βέβαια ότι ήταν κιόλας οι άνθρωποι!) θα σας μουντζώσω μια μέρα και θα κατέβω στην Ελλαδίτσα μου να λιαστεί το κοκαλάκι μου, να μπει ο ήλιος μέσα μου, να στεγνώσω από τη μούχλα που έχει συσσωρευτεί τόσο χρόνια στα μέρη σας. Βέβαια, αυτά τα έλεγα στους «κουτόφραγκους» για να τους σπάσω τα νεύρα, αν ήθελα θα είχα επιστρέψει νωρίτερα, αλλά έλα που δεν τα πολυπίστευα και από μέσα μου έλεγα: μια χαρά είναι εδώ, ζωή οργανωμένη, εντάξει, κάνει κρύο, ε και; στην Ελλάδα τσιτσιρίζεται το πετσί σου το καλοκαίρι, είναι καλύτερα αυτό; Στας βορειοδυτικάς όμως Ευρώπας, ήσουν και μία δρασκελιά από το ομφαλό της γης, έμπαινες στο Volkswagen και τσουπ, από το Αμβούργο στο Παρίσι κι από την Ζυρίχη στο Άμστερνταμ. Κάποια στιγμή όμως αυτά τα βαριέσαι, ωραία είναι, δε λέω, αλλά το πολύ το Κύριε Ελέησον το βαριέται κι ο Θεός, ο οργανισμός μου ήθελε ΙΚΑ, Εφορία και άλλους Δημόσιους Ελληνικούς Οργανισμούς!

Όσο και εάν κάποτε πίστευα ότι ήταν γραφικότητα αυτό που μου έλεγαν στα εξωτερικά ότι ο Έλληνας δηλαδή έχει έναν Ζορμπά και έναν Οδυσσέα στο αίμα του, τώρα αναθεωρώ και μπορεί Ζορμπάς να μην υπήρξα ποτέ, αλλά ένας Οδυσσέας κάπου κρύβεται μέσα στα γονίδια τούτης της μπερδεμένης ράτσας. Όσο λοιπόν είμαι εδώ, σκέφτομαι το εκεί κι όταν είμαι εκεί, νοσταλγώ το εδώ. Τελικά είμαι ένας τσιγγάνος, ένας νομάδας που ψάχνει εδώ κι εκεί να ερμηνεύσει χωρίς επιτυχία το άγνωστο.

 Σε λίγες ημέρες φεύγουμε για τη Σκωτία, σκεφτήκαμε αρκετά τον τρόπο μετάβασης κι ενώ αρχικά η ιδέα του αεροπορικού ταξιδιού ήταν η επικρατέστερη, τελικά προκρίθηκε η λύση δια θαλάσσης και δια στεριάς, ακτοπλοϊκώς δηλαδή στην Ιταλία και μετά, το Volkswagen να αντέξει, φτάνουμε δια μέσω Γαλλίας και περνώντας την Μάγχη στη Σκωτία. Ενδιάμεσες στάσεις στη Βενετία, στην Αντίμπ (δυστυχώς εκεί χάσαμε το φετινό jazz festival, το ιστορικότερο της Ευρώπης) και στο Παρίσι. Η Βενετία καμιά φορά το καλοκαίρι κι όταν έχει νοτιά μυρίζει κομματάκι και ίσως να μην προσφέρεται και πολύ για διακοπές, αλλά αν πηγαίνεις στην Σκωτία για το Jazz Festival του Εδιμβούργου, επειδή σου αρέσει η Jazz κι επειδή είσαι και εντελώς jazz, αλλά επίσης βρίσκεσαι και στην Βενετία, επειδή την αγαπάς κι επειδή εκεί θα σε βγάλει το καράβι, τότε, το να μην παρακολουθήσεις τη συναυλία, ενός από τους πλέον χαρισματικούς Ευρωπαίους μουσικούς της jazz κι όχι μόνο αυτής, θα ήταν σκέτη αμαρτία.

Στα 72 του χρόνια ο Paolo Conte παραμένει ακμαίος, συνθέτει μουσικές, δίνει παραστάσεις και μάλιστα μία αυτές θα δοθεί στην πλατεία του Αγίου Μάρκου στη Βενετία, στις 31 Ιουλίου.

Το κανάλι να μη μυρίζει και ελπίζω όλοι να απολαύσουμε τον αειθαλή Paolo, κάτω από το νυχτερινό Βενετσιάνικο ουρανό, ακριβώς sotto le stelle del jazz, κάτω από τα αστέρια της jazz!

2 responses

  1. “ο οργανισμός μου ήθελε ΙΚΑ, Εφορία και άλλους Δημόσιους Ελληνικούς Οργανισμούς”

    αυτό να το κοιτάξετε, πείτε το στον ψυχολόγο σας, δεν ξέρω, κάντε κάτι όμως, είναι σοβαρό!

    [εμείς πάλι σε λίγες μέρες πέρνουμε τον ανάποδο δρόμο, αλλά θα μας πάρει λίγο ανατολικότερα! Παίζει να συμπέσουμε από την άλλη πλευρά του mare nostrum, θα κάνω σινιάλο, αν μας δείτε, ανταποδώστε παρακαλώ!] 🙂

  2. ο ψυχαναλυτής μου στα εξωτερικά μου είχε πει, ότι μετά την απομάκρυνση από τας Βορειοδυτικάς Ευρώπας, ουδέν λάθος αναγνωρίζεται.
    Ναπω ότι δε μου τα είχαν πει; μου τα είχαν, εγώ όμως ήθελα να τη ζήσω την εμπειρία, είναι όπως κάποτε σου περιγράφουν το σεξ, άλλο η περιγραφή κι άλλο η πραγματικότητα, έτσι ήταν και το ΙΚΑ, κάτι άγνωστο που έπρεπε να εξερευνηθεί!

    οκ, για τα σινιάλα, θα στείλω και μπύρες νοερώς 🙂

Leave a Reply

